Valorant Son Yama Notları

 Valorant Son Yama Notları
Okunuyor Valorant Son Yama Notları

Valorant Yama Notları arayanlar için yapılan tüm güncellemelere ait haberleri buradan öğreneceksiniz. Bu sayede eski yama notlarını’da takip edebilirsiniz.

Valorant, Riot Games tarafından geliştirilen, oynaması ücretsiz bir çok oyunculu birinci şahıs nişancı video oyunudur. Riot Games’in bu tarzda geliştirdiği ilk oyundur. Oyun ilk olarak Ekim 2019’da Project A kod adıyla duyuruldu.

Oyuna gelen son güncelleme ile nelerin eklendiğini ve değiştiğini yapılan yama notları duyurusuyla öğrenebilirsiniz. Yamalar hakkındaki fikir ve düşüncelerinizi yorum olarak yazabilirsiniz.

Valorant Yama Notları

Valorant Yama Notları yeniden eskiye doğru inmektedir, en yukarıdaki yama en son yapılan yamaya ait not olarak geçiyor. Sorularınızı ve gelen yama hakkındaki düşüncelerinizi yorum olarak yazabilirsiniz.

Valorant Yama Notları
Valorant Yama Notları

VALORANT Yama Notları: 1.01

Sürpriz! Kabul edin, bu hafta yama notu çıkmasını beklemiyordunuz.

Yükte hafif, pahada ağır 1.01 yamamızda performansı iyileştirmek adına bu kez çatışma deneyimini daha akıcı hale getirmeye odaklanırken yüksek donanımlı cihazlara da desteğimizi arttırıyoruz.

Ayrıca yeni oyun modumuz Spike’a Hücum’a yepyeni, farklı küreler ekleniyor. Herkese tek atabilmenizi sağlayacak bir Altın Silah Küresi kulağa nasıl geliyor?

Unutmadan, Sage’i biraz zayıflattık. Hayır, şifacılara garezimiz yok.

VALORANT Yama Notları: 1.01
VALORANT Yama Notları: 1.01

OYNANIŞ VE DENGE

SAGE

  • Bariyer Küresi kullanım menzili 20 metreden >>> 10 metreye düştü.
  • Sage’in bir Gözcü olarak en verimli özelliğinin halihazırda kontrolü altında olan bir alanı savunmak olması gerekiyor. 20 metrelik kullanım menzili, Sage’in kimsenin tekelinde olmayan alanların kontrolünü fazlasıyla agresif şekilde elde edebilmesine yol açıyor ve onun VALORANT’taki rolüne uymuyordu. Menzilini kısaltarak onu alan savunmasında hâlâ güçlü tutarken, alan ele geçirme özelliğini biraz törpülemeyi hedefliyoruz.

HARİTA GÜNCELLEMELERİ

Ascent

  • Silahların dünya dokusunun içinden geçtiği birkaç noktayı düzelttik ve duvar delme hatalarını giderdik.

Tüm Haritalar

  • Birkaç konumun ismini, oyuncuların kullandığı terimlerle daha uyumlu olacak şekilde güncelledik.

SPIKE’A HÜCUM GÜNCELLEMESİ

  • Spike’a Hücum’un her bir oyunu artık 5 adet rasgele seçilmiş küre içerecek.
    • Tam Ulti küresi, her zaman mevcut olacak.
    • Kalan 7 küre türü arasından 4 tanesi, rasgele şekilde seçilecek.
  • Seçili küre türleri hem karakter seçimi ekranında hem de tur öncesinde açıklama göstergesi içerisinde görülebilecek.

Yeni Küre Türleri

Can Küresi – Tüm takımın canını (anında) yeniler.

  • 20 saniye boyunca etki eder.
  • Saniyede 12 Can yeniler (tick başına 3 Can).
  • Ses efektleri ve görsel efektler, yalnızca iyileşirken oynar.
  • Aldatan Küre – Ele geçirildikten 3 saniye sonra, düşman takıma “Paranoya” uygular.
    • Zayıflatma 10 saniye sürer.
    • Görüş ciddi şekilde kısıtlanır (ayrıca Görüş Alanı az da olsa değişir).
    • Etkilenen oyuncular sahte ayak sesleri ve silah atışları duyar.
    • Mini harita devre dışı kalır.
  • Altın Silah – Ele geçiren oyuncuya bir Altın Silah verir.
    • Tek atar.
    • Her zaman mükemmel isabet sağlar.
    • Ajan bıçak taşıma hızında hareket eder.
    • Yuvasında tek bir mermi bulunur, 2 tane de yedek mermisi vardır.
    • Öldürmeler ilave mermi sağlar.

Diğer

  • Yeni, tur öncesi arayüz öğesi, mevcut tur için silah ve potansiyel küre türlerini gösterecek.
  • Oyuncular herhangi bir küreyi ele geçirdiklerinde artık 1 ulti puanı kazanacak.

PERFORMANS GÜNCELLEMELERİ

Bu yamadaki performans çalışmalarımız çatışma sırasındaki performansı iyileştirmeye odaklanıyor. Yüksek donanımlı cihazlar için de bazı genel performans iyileştirmelerimiz var. Oyunun çatışma sırasında artık daha akıcı olmasını bekliyoruz ve donanım özelliklerinize bağlı olarak, bazı sahnelerde ortalama olarak daha yüksek FPS deneyimlemeniz olası

Çatışma Performansı: Çatışma sırasında performansta yaşanan çakılmalara sebep olan birkaç sorunu çözdük.

  • Kaplamalar, 10 oyuncudan 9’u için oyunda önden yüklenemiyordu. Oyunda ilk kez bir kaplamaya denk geldiğiniz anda, kare hızında düşüş yaşıyordunuz.
  • Öldürme bilgisinin arayüze eklendiği ya da arayüzden kaldırıldığı durumlarda yaşanan kare hızı çakılma etkisi azaltıldı.
  • Viper‘a özel olan ve bazı performans sorunlarına sebep olan arayüz öğelerinin performansı iyileştirildi.
  • Orta ile Yüksek Donanımlarda +FPS: Kod içerisinde birkaç noktada daha değişiklik yaparak CPU kaynaklı darboğazları genişlettik. Daha düşük donanımlı cihazlar da bu iyileştirmelerin faydasını görebilir ama gözle görülür etkiyi ancak çatışma içerisinde fark edebilirler.
    • Yüksek donanımlı cihazlar için çok izlekli görüntü işleme eklendi. Cihazınız çok izlekli görüntü işlemeden faydalanmak için gereken özelliklere sahipse, Grafik Kalitesi menüsünde açılıp kapanabilen yeni bir seçenek olarak karşınıza çıkacaktır. Bu cihazlar için varsayılan ayar “açık” olacaktır.
    • Çok izlekli görüntü işleme, bazı sahnelerde işlenmesi gereken nesnelerin işlenme bedelinin, oyun simülasyon bedeli ile o sahnenin ekran kartındaki işlenme bedelini aştığı durumlarda performansı iyileştiriyor. Bu koşullar genellikle çok fazla nesnenin görünür olduğu (örn. Split – saldıran başlangıcı) yerlerden geçerken veya oyun simülasyonunun çok fazla çalışmaya ihtiyaç duymadığı anlarda (örn. poligon, çatışma dışındayken vb.) ortaya çıkıyor.
  • Çok izlekli görüş konileri: Mini harita görüş konileri artık mümkün olan durumlarda hesaplamaları başka bir izlek üzerinden yapacak.
  • Tüm haritaları kapsayan görsel efekt ayrıştırma: İşlemcinin bu parçacıklara harcadığı eforu azaltarak simülasyonda ekran kartının daha fazla görev üstlenmesini sağlıyor.
  • İstemci performans niteliklerini, kare sürelerinin daha ayrıntılı bir dökümünü içerecek şekilde güncelledik.

YAŞAM KALİTESİ

  • Sova’nın Keşif Oku artık daha tutarlı ve düşmanların yalnızca duvarın ardındaki kısımlarını gösteriyor.
  • Envanterin her zaman görünür olmasını sağlayacak bir ayar eklendi.
  • Sinyaller artık silah arkadaşları ile düşmanların arkasına atıldıklarında onların ön tarafına düşmeyecek.
  • Oyun dışı geçişler artık Brimstone ve Sage’in bir ışınlayıcıya girişini konu alan görsel yerine az önce oynadığınız haritayı gösteriyor.
  • Poligonda karakter değiştirmek artık karşılaşmaya giriş arayüzündense daha hafif ve performansı güçlü bir arayüz kullanacak.
  • Oyun sonu ekranındaki görevler artık tamamlanmaya ve türe göre sıralanacak.
  • Ekranın tepesinde yer alan ilerleme göstergesinde Kontrat ve Savaş Bileti ödülleri için bazı ufak görsel iyileştirmeler yapıldı.

GİDERİLEN HATALAR

  • Duman katmanları gibi şeffaf parçacıkların, Reyna‘nın Kem Göz’ü etkisindeyken görülebilmesine neden olan hata giderildi.
  • İyileşme esnasında dürbün moduna geçtiği durumlarda Reyna‘nın ekranında engel oluşturan görsel efekt düzeltildi.
  • Reyna‘nın iyileştikten sonra artan can miktarı artık azami sınıra ulaştığında hatalı şekilde 151 olarak görünmeyecek.
  • Cypher‘ın Gizli Kameraları Bind’daki ışınlayıcı kapısına yerleştirildiğinde artık görüş alanını yerin altına ışınlamayacak.
  • Cypher‘ın Siber Kafes’i artık Bind’daki ışınlayıcı kapılarını açık tutamayacak.
  • Sova‘nın Keşif Oku ile Reyna‘nın Kem Göz’ündeki Alan Etkisi göstergeleri artık yalnızca oyuncu ya da oyuncunun silah arkadaşları etki alanına yakınsa düşmanın mini haritasında gösterilecek.
  • İzleyicilerin Ajan kontrol arayüzü girdisi ve diğer çeşitli bileşenleri görmesi sorunu düzeltildi.
  • Ölen oyuncunun kollarının, birinci şahıs bakış açısı konumunda havada süzülmesine neden olan hata düzeltildi.
  • Seri ateş ederken yakınlaştırma modundan çıkılmasına neden olan hata giderildi.
  • Mermi İzi ayarının aktif olmasının bazı silahlarda izlerin yanı sıra namlu ateşini de devre dışı bırakmasına neden olan hata giderildi.
  • Fare imlecinin skor tablosu üzerinde gezdirilirken titremesine neden olan hata giderildi.
  • Tur sayacının hatalı olan milisaniye kısmındaki hata giderildi.
  • Bazı tuş atamalarının, tuş atama çakışması uyarılarını doğru şekilde görüntülememesine neden olan hata giderildi.
  • Oyunda gözlemlenen ilk oyuncunun bir karakter portresi olmamasına neden olan Gözlemci hatası giderildi.
  • Otomatik silahların kısa ve seri şekilde ateşlendiklerinde nadir durumlarda mermi izi bırakmamasına ya da ses efektlerinin çalışmamasına neden olan hata giderildi.
  • İmha çubuğunun çift görünmesine neden olan hata giderildi.
  • Ses giriş/çıkış cihazı ve ayarlarının farklı oturumlarda korunmamasına neden olan hata giderildi.
  • Oyun sonu ekranlarındaki çeşitli yerelleştirme hataları giderildi.
  • Oyun sonu ekranlarındaki bazı görsel hatalar giderildi.
  • Aynı isme sahip olan oyuncularla ilgili fısıltı hatası giderildi, özel mesajlarla ilgili iyileştirmeler yapıldı.
  • Sohbet hizmeti hata mesajları iyileştirildi.
  • Ayarlar menüsü artık olması gerektiği gibi letterbox formatında.
  • Ajanlar sayfasında KOLEKSİYON’a tıklamak artık doğru şekilde Cephanelik sayfasına geri dönmenizi sağlıyor.

VALORANT Yama Notları: 1.0

Şu an bu yazıyı okuyorsanız artık çok geç demektir, çünkü VALORANT resmen çıkıyor!

Peki, yeni neler var? VALORANT, Meksika’nın kalbinden kopup aramıza katılan en yeni ajanı Reyna’yı gururla takdim ediyor. Konum almaya ve rakibi yıpratmaya dayalı küçük savaşlara uygun bir oyun alanı olan Ascent, harita havuzuna ekleniyor. Spike’a Hücum (beta), VALORANT’a taze ve heyecan dolu yeni bir tat katmak için aramıza katılıyor.

Sage, Omen, Phoenix, Raze ve Jett paylarına düşen güçlendirme ve zayıflatmaları alarak çıkışa hazır hale geliyor. Bu yamada bazılarınızın çatışma esnasında yaşadığı kare hızı düşüşleriyle de ilgilendik. Şeytan ayrıntıda gizli olsa da özetle, tüm oyuncular için hedeflediğimiz performans düzeyine ulaşabilmek bizim için devam eden bir süreç ve bunu önümüzdeki birkaç yamada istediğimiz noktaya getirmeyi umuyoruz.

Vuruş işleme iyileştirmelerinin yanı sıra Split’in elden geçen orta geçit noktaları da aşağıda yer alan hata giderme ve güncellemeler listesine adlarını yazdırıyor.

Özetle oyunumuz yaman, yama notları daha yaman.

VALORANT Yama Notları: 1.0
VALORANT Yama Notları: 1.0

OYNANIŞ VE DENGE

Ajan Güncellemeleri

Sage

  • Can Küresi bekleme süresi 35 saniyeden >>> 45 saniyeye çıktı.
    • Sage’in tek seferde bu kadar çok iyileştirebilmesini seviyoruz ama bunu bir turda çok fazla kez kullanabiliyordu.
  • Bariyer Küresi birim canı azaldı: 1000 >>> 800
  • Bariyer Küresi süresi 40 saniyeden >>> 30 saniyeye düştü.
  • Takımınızın Bariyer Küresi duvarları artık mini haritada görüntülenecek.
    • Sage’in Bariyer Küresi’ne yapılan önceki değişiklikler tabanca turunda/ilk turlarda karşı oyun yapmayı kolaylaştırmıştı; ancak yine de herhangi bir tura çok fazla etki edebildiğini gözlemledik. Hedefimiz duvarı güçlü bir oyalama aracı olarak tutmaya devam ederken bir yandan da onu turun hangi aşamasında kullanacağınızı daha fazla ölçüp biçmenizi sağlamak.

Raze

  • Patlayıcı Çanta azami hasar yarıçapı azaldı: 2 >>> 1 metre
    • Patlayıcı Çanta, özellikle de zincirleme kullanıldığında epey güçlü olduğunu kanıtlamış durumda. İç kısımdaki azami hasar yarıçapını azaltarak bu yeteneğin ortalama hasar çıktısını düşürürken bir yandan da gücünü korumayı amaçlıyoruz.

Jett

  • Duman Bulutu‘nun duman süresi uzadı: 4 >>> 7 saniye
    • Jett’in takasları savuşturma konusunda rakip tanımaz şekilde güçlü olduğunu hissediyoruz. Ancak takıma olan katkısı, buna kıyasla düşük kalıyor. Bu hem ona hem takımına, dumanlardan daha fazla faydalanabilmeleri için zaman tanıyacak.
  • Rüzgâr Gibi, ortaya çıktıktan kısa bir süre sonra Cypher’ın Bubi Tuzaklarını otomatik olarak kırıyor.
    • Rüzgâr Gibi öyle güçlü ki, Jett herhangi bir tuzaktan rahatlıkla kurtulabilmeli. Bu, ona daha saldırgan ve riskli hareketler yaparak takımına alan açabilmesi için biraz daha özgürlük tanıyacak.

Phoenix

  • Ateşten Duvar’ın süresi uzadı : 6 >>> 8 saniye
    • Duvar süresinin kısalığı, uzun yetenek kullanma süresi ve kısa menzille birleştiğinde Phoenix’i duvarının etrafında biraz fazla tahmin edilir şekilde oynamaya zorluyordu. Bu ufak artışla, plan yaparken biraz daha rahatlamasını istedik.
  • Ateşten Duvar hasarı: Her 0,25 saniyede 15 >>> Her 0,033 saniyede 1
  • Ateşten Duvar iyileştirmesi: Her 0,25 saniyede 3 >>> Her 0,16 saniyede 1
    • Bu zaman içinde hasar/zaman içinde iyileşme modelleri, diğer zaman içinde etki gösteren yeteneklere gelen değişikliklere uyacak şekilde güncellendi. Ayrıca, hasar ve iyileştirme değerlerini Yakar Top’un yarısı kadar etkili hale getirerek bu iki yeteneğin toplam iyileştirme çıktılarını eşitledik (her biri 50 can). Bunu yapma nedenlerimizden biri de, Ateşten Duvar’ın Yakar Top’a kıyasla bilfiil bir “iyileştirme” yeteneğine dönüşmesini engellemek.
  • Yakar Top iyileştirmesi: Her 0,25 saniyede 3 >>> Her 0,08 saniyede 1
    • Zaman içinde iyileşme modelini, zaman içinde hasar veren yeteneklere gelen değişikliklere göre güncelledik.
  • Falso’nun azami parlama süresi arttı: 0,8 >>> 1,1 saniye
    • Falso’nun kötü bir konumda yakalanan düşmanları ne kadar hızlı şekilde kör edebildiğini düşününce, parlama süresi görece kısa kalıyordu. Güçlü de olsa bir tık daha uzun sürebileceğini düşündük; hele de 200 kredilik yeni ücretini göz önünde bulundurunca.
  • Yakardöner, yeniden doğulduğunda tüm silahları otomatik olarak yeniden dolduruyor.
    • Buna bir yaşam kalitesi iyileştirmesi de denilebilir. Phoenix’in ultisi onu çoğunlukla eski konumuna geri dönmeden evvel tüm şarjörü boşaltmasını gerektiren durumlarda bırakıyor. Bir Phoenix oyuncusunun yeniden doğmadan önce birkaç saniye beklemesi ve doğduğunda da baskı altındayken şarjör doldurmaya zaman harcamak zorunda kalması epey sinir bozuyordu. Birkaç saniyelik doğma süresinin, otomatik şarjör doldurmaya hak kazandıracak kadar uzun olduğuna karar verdik.

Omen

  • Paranoya artık hızlı kullanımdan ziyade kuşanılıyor; ayrıca vuruş tespiti, özellikle kısa mesafelerde geliştirildi.
    • Paranoya’nın tepkisel olarak değil, aktif şekilde kullanılmasını ödüllendiren bir düzene geçiyoruz. Düşmanlar da artık doğrudan atış hattı üzerinde olduklarında değil, bir atış yapıldığında uyarı alacak. Böylece yetenek, düşmanlara daha güvenilir şekilde tutturulabilecek.
  • Karanlık Örtü, Omen artık dumanlarını yerleştirmek için duvarların ardını görebildiği “aşamalı” bir dünyaya adım atıyor; DOLDURMA tuşuna basarak aşamalı/normal hedefleme arasında geçiş yapılabiliyor.
    • Özellikle de dikey düzlem söz konusu olduğunda Omen’e dumanlarını hassas şekilde yerleştirebilmesi için daha spesifik bir yöntem sunmak istedik. Omen oyuncularının duman kullanırken alıştığı hızlı, kısa menzilli oyun stilini desteklemek için eski bakış açısına geçiş yapabileceği bir mod eklemeyi de ihmal etmedik.
  • Karanlık Örtü‘nün kontrolleri güncellendi,Omen artık duman mesafesini TEMEL ATIŞ ile arttırabilecek, İKİNCİL ATIŞ ile azaltabilecek ve YETENEK TUŞU ile duman fırlatabilecek.
    • Bu durumun sıkı Omen oyuncuları için kontrol konusunda ciddi bir farklılık oluşturabileceğinin farkındayız ancak uzun vadede (ve yeni oyuncular için) menzilin varsayılan olarak fare üzerindeki tek bir el tarafından kontrol edilmesinin daha rahat olacağına inanıyoruz.
  • Gizli Adım, Omen artık ışınlanacağı konumu haritada görebiliyor ve hedef aldığında eğer o konuma olan bakış açısı engellendiyse, dünya içi bir gösterge beliriyor.
    • Omen’ın ışınlanmak için nereyi hedeflediğini anlamasına yardım etmek istiyoruz; hele de dumanların içinden ışınlanırken.
  • Gölgelerin İçinden, Omen artık Gölge içindeyken YETENEK TUŞUNA tekrar basarak ışınlanmasını iptal edebiliyor (iptal ettiğinde ulti puanlarını yine de kaybediyor).
    • Omen’ın ultisini kullanarak oyun yapmasını ve düşmanlarına korku salmasını istiyoruz. Ultiyi kullanmanın cezası, eğer bir düşman tarafından yakalanırsanız kesinlikle ölüm demekti ve bu da yeteneği çok niş bir kullanım alanına hapsediyordu. Omen’ın puanlarını kaybetme pahasına ultisini iptal edebilmesine izin vermek, umuyoruz ki onu bir yandan en uygun ışınlanma noktalarını arayıp seçmeye iterken, yeteneğe de daha fazla olasılığın önünü açacak bir değer katacak.

Ses Görüntüleme (Ses Zayıflatma)

  • Mini haritada beyaz çember kullanarak çıkarıldıkları mesafe gösterilen seslerin listesine daha fazla Ajan sesi ekledik. Buna yetenek sesleri, şarjör doldurma, Spike etkileşimleri ve dahası dahil.
    • Neden mi? Oyuncuların, çıkardıkları seslerin düşmanlar tarafından ne zaman duyulabileceğini anlamalarını sağlamak ve seslerin ne kadar uzağa ulaşabileceğini göstermek istedik.

HARİTA GÜNCELLEMELERİ

Yeni harita: Ascent

  • Ascent, İtalya’da yer alan ve ortasında iki takımın çarpışabileceği geniş bir alanın bulunduğu bir harita. Orta bölge, çeşitli yetenek kullanımları için tam bir oyun alanı ve bu bölgeyi başarılı şekilde kontrol altına almak Saldıranlar için iki Spike bölgesine de ilave yollar açıyor.
  • Yeni haritamız Ascent, çıkış döneminde bu haritayı deneyimleyebilmeniz için Eşleştirme rotasyonunda ilk birkaç gün görece daha sık karşınıza çıkacak.

Split

  • Orta geçit noktası yeniden yapılandırıldı.
    • Savunucuların ortadaki ana geçit noktasını turun büyük çoğunluğunda etkili şekilde kapatabildiğini gözlemledik. Yeni yerleşim düzeninin bu sorunu hafifleteceğini umuyoruz. Bu değişiklikler mekânı epey ferahlatırken bir yandan da merdivenlerde oyalama amaçlı kullanılan yeteneklerden kaçınmak için ilave bir yol da sağlıyor. Saldıranlara B Kule ve Havalandırma kuşatması için birkaç ilave açı yaratması da cabası.
  • Tren istasyonu bakım ekibi, ahı gitmiş vahı kalmış hoparlör sistemini yeniledi.
  • Kurbağa dostumuzun kafası şimdi biraz daha sıcak.

Haven/Bind/Split/Ascent

  • Harita açıklarının sömürülmesiyle mücadele eden yeni sistemimizi tüm haritaları kapsayacak şekilde genişlettik; artık kimse oyun alanının dışına çıkamayacak.
  • Oynanan alan içerisinde akıcılığı arttırmak için seviye çarpışması düzeltmelerine devam ettik.
  • Bilgi edinme optimizasyonları tamamlandı.
  • Ayrıca Cypher’ın Gizli Kamera’sının karşı oyun yapmayı engellediği noktaları bloke etmeye devam ediyoruz; bu noktaları tespit etmemize yardımcı olan herkese tekrar gönülden teşekkürler!

REKABET MODU GÜNCELLEMELERİ

  • Rekabet modu, oyun çıkışında mevcut olmayacak.
  • Kapalı beta çıkışımıza benzer şekilde, rekabete dayalı eşleştirmeyi devreye almadan önce ilk başta sunduğumuz hizmetin stabil olmasına odaklanacağız. Bu aynı zamanda yeni oyuncuların da kapalı beta oyuncuları gibi Rekabet moduna geçmeden önce oyunu öğrenebilme fırsatına sahip olmasını sağlamanın bir yolu. O arada biz de Rekabet moduna, kapalı betada oyunculardan aldığımız geribildirimler ışığında bazı ayarlamalar yapmaya devam edeceğiz. Planımız, oyun çıkışından sonraki birkaç yama içerisinde Rekabet modunu devreye almak.

PERFORMANS GÜNCELLEMELERİ

Ekibimiz bu yama içerisinde epeyce bir performans hatasını gidermek için ter döktü. Bu turdaki odağımız çatışma sırasında yaşadığınız kare hızı çakılmalarını düzeltmek oldu. Fazla aksiyon olmayan, daha basit senaryolarda o kadar dramatik FPS değişikliklerine rastlamayabilirsiniz. Her koşulda, performans iyileştirmelerimiz sona ermiş değil ve önümüzdeki yamalarda bu konuya eğilmeye devam edeceğiz.

  • Çatışma Performansı: Çatışma esnasında yaşanan kare hızı çakılmaları doğuran birkaç sebep giderildi. Bu iyileştirmeler, özellikle de yüksek donanımlı bilgisayarlarda, çatışma esnasında oyunun daha akıcı hissettirmesini sağlayacak.
    • Çarpışma, silah atışı ve ayak sesi için efekt birikmesi eklendi. Böylece bu eylemler sırasında kare hızı düşüşlerinin azalmasını bekliyoruz.
    • Mermi kovanları, fizik ve ses sekmeleri hesaplarından çıkartıldı. Gelecek yamalardan birinde bu özelliğin daha optimize edilmiş bir sürümünü sunacağız.
    • Z sinyalleri ile ölüm sinyallerinin bedeli 10 kat azaltıldı.
    • Sinyal kullanırken saniyede 90 çizgi işlemeye neden olan bir hata giderildi.
    • Her oyun seçenekler menüsünü AÇMAMANIN, kare hızını düzenli aralıklarla düşürmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Orta ila yüksek donanımlar için +FPS: Oyun ve işleme parçalarının işlemci hesaplamaları hızlandırıldı. Bu iyileştirmeler ağırlıklı olarak ekran kartı güçlü ancak işlemci hızı yetersiz olan cihazlarda hissedilecek.
    • Mini harita, görsel öğeler için optimize edildi.
    • Mini haritanın kare başına iki kere hesaplama yapmasına neden olan bir hata giderildi.
    • Çeşitli görsel efektlerdeki sınırlayıcı kutular düzeltilerek herhangi bir andaki görsel efekt güncellemelerinin sayısı azaltıldı.
    • İşleme parçalarının güncelleme dönüşüm bedeli azaltıldı.
    • Önceden ciddi şekilde yavaş bir bileşen üzerine kurulmuş olan birkaç arayüz öğesi yenilendi.
  • Düşük ila orta donanımlar için +FPS: Dünya işleme sırasında düşük ila orta donanımlı bilgisayarlara faydalı olacak içerik iyileştirmeleri.
    • Tüm haritalarda bilgi edinme oranı azaltıldı
    • Oynanış dışı etki oluşturan harita parçacıkları Düşük ve Orta Ayrıntı Kalitesi seviyelerinden kaldırıldı.
    • Birinci Şahıs Gölgeler, nihai gölgeleri etkilemeyen aydınlatmaları göz ardı edecek şekilde optimize edildi.
    • Silah uğurları, dürbün ve susturuculardaki istenmeyen gereksiz büyük dokular kaldırıldı.
    • Karakterlerin görsel efektleri optimize edildi.
      • Omen: TÜM YETENEKLER
      • Sage: TÜM YETENEKLER
      • Viper: TÜM YETENEKLER
  • Nvidia Inspector’ın Viper ve Phoenix’in duvar yeteneklerinin ardını görmek için kullanılmasını sağlayan açık kapatıldı.
  • Hoparlör ayarları için bir seçenek eklendi.
  • Grafik kalitesi ayarlarının tam olarak ne işe yaradığıyla ilgili bir açıklama eklendi.
  • GPU Hızı bilgisi artık boşta geçen zamanı doğru şekilde dışarıda bırakıyor.

YAŞAM KALİTESİ

  • Düşman oyunculardan birine ölmek dışındaki ölümlerde artık ulti puanı kazanılmayacak. Buna Spike’a ölmek, düşerek ölmek, silah arkadaşının yeteneği veya kendi yeteneğin yüzünden ölmek dahil.
    • Sebep: Ölmenin ekonomik etkisinin önemsiz olduğu durumlarda (örneğin silah turu sonunda kendini ya da para harcanmayan turun başında takım arkadaşını öldürmek gibi) sırf ulti puanı kasmak için yapılan bazı garip hareketlerin önüne geçmek istedik. Bu tuhaf “tasarruf turu intiharları”na daha fazla müdahale gerekip gerekmediği konusunda gözlemlerimiz devam edecek.
  • Yeni oyuncular için VALORANT Topluluk İlkeleri açılır penceresi eklendi.
  • Topluluk İlkeleri’ni devamlı olarak ihlal edenler için yazılı ve sesli sohbet kısıtlamaları eklendi.
    • Yazılı ve sesli sohbet kısıtlamaları 72 saat sürecek.
    • Kısıtlama almak oturumu kapatmanızı gerektirecek. Lütfen oturumu tekrar açıp VALORANT oynamadan önce içinizden ona kadar sayıp şöyle derin birkaç nefes alıp vermeyi unutmayın 🙂
    • Sohbet kısıtlamaları “herkes” ve “takım” sohbetleri için geçerli olacak, ancak “grup” sohbetleri kısıtlanmayacak.
    • Sesli sohbet kısıtlamaları “takım” sohbetleri için geçerli olacak, ancak sesli “grup” sohbetleri kısıtlanmayacak.
  • Raporlama kategorileri, Topluluk İlkesi ihlallerini daha geniş halde kapsayacak şekilde güncellendi.
  • Karakter Seçimi’ne ve Oyun İçi’ne geçiş ekranları eklendi.
  • Silah kaplaması yükseltme düğmesi artık yükseltmenin ne türde bir geliştirme sağladığını gösterecek (stil, animasyon vb.).
  • Koleksiyon ve kontrat sayfaları görsel olarak güncellendi.
  • Ping hesaplamaları daha doğru olacak şekilde ayarlandı.
  • Arayüzdeki izleyici sayısı göstergesini devre dışı bırakma ayarı eklendi.
  • Ölüm kamerası, görüntünün ölür ölmez ekranı kaplamaması için güncellendi.
  • Sürüm bilgisi filigranı eklendi.
  • Gözlemci Güncellemeleri
    • Gözlemciler için takıma özel birinci şahıs fresnel vurgusu eklendi.
    • Arayüzde Saldıranlar/Savunucular için renklerin tutarlı olması adına ayarlamalar yapıldı.
    • Saldıranlar ve Savunucular, taraf değiştirme turlarında arayüzde yer değiştirmeyecek.
    • Oyuncular arası geçiş yapmaya yarayan tuş atamaları, turlar arası aynı kalacak.
    • Skor tablosunun doğru skoru göstermemesi hatası giderildi.
  • Satın alma evresi başlangıcında bir oyuncunun yeniden bağlanmasını beklerken tetiklenen “donma süresi” kaldırıldı.
  • Mağaza simgeleri güncellendi.

ARAYÜZ GÜNCELLEMELERİ

  • Yeteneklere, ölüm ve tebrik bildirimlerine (Bela, Tek Tabanca vb.) görsel efektler eklendi.
  • Envanterdeki Spike görselleri güncellendi.
  • Mağazadaki Zırh simgeleri güncellendi.
  • Karakter portreleri güncellendi.
  • Aynı sinyal veya ajan replik komutu arka arkaya hızla kullanıldığında yalnız birinin gönderilmesini sağlayacak bir sohbet düzenlemesi eklendi.

GİDERİLEN HATALAR: OYUN İÇİ

  • Vuruş İşleme’nin “geriye sarılması”na ilişkin, tüm oyuncuları etkileyen ve düşük FPS’lerde daha da ciddi sorunlara yol açan bir hata giderildi.
    • Geri sarma, istemci ve sunucunun bir vuruşun isabet edip etmediği konusunda aralarında geçen iletişime deniyor. Sunucu olayı geri sararak (istemciye olması gerektiği yeri söyleyerek) gecikmeleri telafi eder.
  • Viper‘ın Zehir Perdesi‘ni bir fırlatma takviyesi şeklinde süpersonik hızlarda kullanarak çılgın atmanıza neden olan bir hata giderildi.
  • Viper‘ın Zehir Bulutu‘nu, yerden alındığı durumlarda havadayken etkinleştirebilmeye neden olan hata giderildi.
  • Viper’ın Asit Havuzuyetenek açıklamasındaki yavaşlatma bilgisi kaldırıldı.
  • Cypher‘ın Gizli Kamera‘sı için tasarlanmamış diğer noktalar düzeltildi.
  • Sova‘nın oklarının bazen beklenmedik şekilde sekmesine neden olan hata giderildi.
  • Sova‘nın oklarının bazı duvarların ardını göstermesi hatası giderildi.
  • Jett‘in vücudunun alt kısmının havada süzülürken yamulmasına neden olan hata giderildi (fizik tedavi sağ olsun!).
  • Kanın devre dışı kalmasına neden olan bir hata giderildi.
  • Takımın tamamı öldüğünde ölen oyuncuların hepsinin arayüzde Phoenix olarak görünmesine neden olan bir gözlemci hatası giderildi.
  • Cypher‘ın izleme cihazının, kamerasına girmesinin/çıkmasının ardından izleyici ona geçtiğinde hatalı şekilde görünmesine sebep olan bir izleyici sorunu giderildi.
  • Bir takım teslim olmak için taraf değiştirme turları sırasında komple bağlantıyı kopardığında, takımın oyunu hükmen kaybetmek yerine galip gelmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Sapma geçişlerinde istemci izleyicilerinin senkronu kaybetmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Bucky ile sağ tıklandığında oyunun dokusunu delip geçmeye neden olan hata giderildi.
  • Oyuncuların kafasının üzerinde yer alan iletişim göstergesiyle ilgili bir hata giderildi; artık hem Grup hem Takım sohbetinden etkinleştirilebiliyor.
  • Arayüzdeki kredilerin, taraf değiştirme turlarında alınan 800’den çok daha yüksek gösterilmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Skor tablosunun düşman takımı kredi sınırının üzerinde göstermesine neden olan bir hata giderildi.
  • Oyuncuların dirildiklerinde ya da yeniden doğduklarında düzgün şekilde hareket edememelerine neden olan bir hata giderildi.
  • Küre ya da Spike gibi etkileşimli nesnelerle ilgili bazı taşma hataları giderildi.
  • Silah arkadaşı mühimmatının, hasar almış silah arkadaşlarını tam canda göstermesine neden olan bir hata giderildi.
  • Arayüz açma işlemlerinde, etkinleştirmek için atanan tuşun birden fazla harfe sahip olması durumunda kesinti oluşmasına neden olan bir hata giderildi.
  • Satın alma evresi duyurusunun, Teçhizat Deposu’na atanan tuş başka olsa bile her zaman B’ye Bas demesine neden olan durum düzeltildi.
  • Yeniden bağlanma mesajlarının her tur başlangıcında tekrar tekrar görünmesine neden olan hata giderildi.
  • Metinlerin, satın alma evresi duyurusuyla üst üste binmesine neden olan bir gözlemci hatası giderildi.
  • Bazı yeteneklerin mini haritada düzgün şekilde görüntülenememesine neden olan bir gözlemci hatası giderildi.
  • Büyük haritadaki sinyal çarkının, sinyal sınırına ulaşıldığında gri şekilde soluklaşmamasına neden olan hata giderildi.
  • Teçhizat Deposu’ndaki silah ayrıntılarının, bir silahı satın aldıktan sonra ortadan kaybolmasına neden olan hata giderildi.
  • Son Kuşanılan Silahı Kuşan işlevine atalı olan tuşun, bir yeteneği kullandıktan sonra düzgün şekilde çalışmamasına neden olan hata giderildi.
  • Dengesizlik Göstergeleri (Yüksek Ping vb.) ve İzleyici aracı içerisindeki üst üste binme hataları giderildi.
  • Çatışma Raporu’ndaki üst üste binme ve taşma hataları giderildi.
  • Ölen oyuncu modellerinin ara sıra kıpırdamasına neden olan bir hata giderildi.
  • Odin’le nişan alırken izleyici tarafında yaşanan animasyon sorunu giderildi.
  • Birkaç noktada yaşanan fare imleci titremesi düzeltildi.
  • Kontratları işaret eden açıklama artık SONSUZA DEK kapatılabiliyor.
  • Koleksiyon sekmesine tıklandığında Cephanelik sayfasının yarısının belirmesine neden olan hata giderildi.
  • Kişiselleştirilmiş Mağaza tekliflerinin, belirmeden önce gidip gelmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Pek çok menünün, sıradan çıkılmasının ardından lobi ekranında üst üste binmesine neden olan hata giderildi.

GİDERİLEN HATALAR: OYUN İSTEMCİSİ

  • Ayarlar menüsündeki bazı görsel hatalar giderildi.
  • Pencere modunda, VALORANT penceresinin bulunduğu konumu doğru şekilde kaydedememesine neden olan hata giderildi.

BİLİNEN SORUNLAR

Vuruş işleme sorunlarını çözmekte epey yol kat etmiş olsak da, henüz üzerinde çalışamadığımız iki bilinen sorun daha var:

  • Bir oyuncunun ciddi şekilde paket kaybı yaşadığı durumlarda bir düşman modelinin ayakta durmasına rağmen aslında eğiliyormuş gibi göründüğü bazı durumlar var (sunucu burada “oyuncu çömelmiyor” diyen paketi alamamış oluyor). Bu durumu en kısa sürede düzelteceğiz.
  • Kan yerine ışıltının kullanıldığı durumlarda, birini kafadan vurmakla gövdeden vurmak arasındaki ayrımın net bir şekilde anlaşılmasını engelleyen bazı sorunlar olduğunun farkındayız ve yakın gelecekte bunu iyileştireceğiz.

VALORANT Yama Notları: 0.50

0.50 Yama Notları, benim Demir’e yerleşmemden daha da hızlı şekilde burada. Hadi VALORANT wiki’si hazırlayan arkadaşları kör edecek olan notlarımıza geçelim.

Tüm tüfekler, tek atış ve seri atışları daha verimli hale getirecek şekilde güncellendi. Amaç, tüm tüfek atış stillerini (tek, seri, sprey) en uygun anlarda kullanılabilmesi için mantıklı kılmak. Bu da aşağıda değineceğimiz “Silah Yenilenme Süresi” kavramıyla ilişkili.

Sage, Cypher, Omen, Viper, Brimstone ve Phoenix’e, hem onları kendilerine atanmış rollere daha uygun hale getirmek hem de sık karşılaşılan bazı durumlarda fazla zayıf ya da fazla güçlü kaçan yeteneklerini dengelemek için bazı değişiklikler getirdik.

Öne çıkan konular arasında bir diğeri, ajan yeteneklerinin bedellerine oyunda yarattıkları etkiye denk gelecek şekilde yaptığımız ayarlamalar. Bir takımın karşılaşma boyunca cebinde tutabileceği parayı 9000’le sınırlayarak rakiplerinin fazla dezavantajlı duruma düşmesinin de önüne geçmek istedik. Bu arada Spike artık yüksek bir konumda takılı kaldığında kendiliğinden yere düşecek (uzun boylu arkadaşlarınızı çağırmanıza gerek kalmadı).

Bazı açıkları kapatmak ve engelleri düzenlemek adına her bir haritaya ilgi gösterdiğimizi de fark edeceksiniz.

OYNANIŞ VE DENGE

Silah Güncellemeleri

  • Oyuncular artık koşmaktan yürümeye geçiş esnasında “yürüme isabetine” kavuşmayacak.
    • Pek çok oyuncunun koşarken durdukları esnada yürürmüş gibi bir isabet durumuna kavuştuklarını ve attıkları/tutturdukları atışların tam hızda gerçekleşir gibi göründüğünü fark ettik.
  • Ölü alan isabetliliği hız eşiği arttırıldı: %25 >> %30
    • Artık koşarken durduğunuzda yürürmüş gibi bir isabetliliğe kavuşamayacağınız için ölü alanı (yani tam isabet durumunu) genişleterek isabetli bir atışı daha hızlı şekilde yapmayı kolaylaştırdık.

Tüm Tüfekler

  • Tüm tüfeklerin yenilenme süreleri, tek atış ve seri atışları daha verimli hale getirecek şekilde güncellendi. Her silahta, kendi silah yenilenme süresi tamamlanmadan tekrar ateş edildiğinde isabetsizlik etkisi birikir.
  • Taban yürüme isabeti: 0,6° >> 0,8°
    • Elde tüfekle yürürken sprey şeklinde ateş etmenin, özellikle de uzun menzilde hayal ettiğimizden biraz daha etkili olduğunu hissettik. İsabetliliği azaltacak ve bu durumu gözlemlemeye devam edeceğiz.
  • Vandal:
    • Yatay (Sapma) Geri Tepmesi, çömelirken ve sabitken %15 azaldı.
      • Zaten böyle olması gerekiyordu ve artık çömelmeden gelen avantaj diğer tüfeklerde olduğu gibi onda da doğru şekilde çalışıyor.
    • Silah Yenilenme Süresi: 0,4 sn >> 0,375 sn
    • Basma Verimliliği: 4 >> 6
  • Phantom:
    • Silah yenilenme süresinin istenenden daha uzun olmasına dair bir hata düzeltildi.
    • Silah Yenilenme Süresi: 0,55 sn >> 0,325 sn
  • Bulldog Otomatik Ateş:
    • Silah yenilenme süresinin istenenden daha uzun olmasına dair bir hata düzeltildi.
    • Silah Yenilenme Süresi: 0,55 sn >> 0,325 sn
  • Guardian
    • Silah yenilenme süresinin istenenden daha uzun olmasına dair bir hata düzeltildi.
    • Silah Yenilenme Süresi: 0,4 sn >> 0,35 sn

Makineliler, bedellerine kıyasla diğer silahlarla göre ciddi şekilde düşük performans gösteriyordu. Onların olayı mermi yağdırmak ve bir kere başlayınca güçlenmeleri gerekiyor. Vandal’dan çıkan tek bir kurşun sizi yere yığarken bu dengeyi doğru şekilde oturtabilmek kolay değil. Makinelileri yapmaları gereken işte (yani kamyonla kurşun sıkmakta) daha iyi hale getirmeyi umuyor, bu arada benzer bedelli silahlara kıyasla Ares’in gücünü arttırıyoruz.

  • Ares
    • Bedel 1700 krediden 1600 krediye düşürüldü.
    • Ateşleme Hatası (bu değer bir eğridir ve her bir mermi arasında ara değerler bulunur; 2. mermide 1. mermiye kıyasla daha az hata olur ve bu böyle gider)
      • 1. Mermi: 1° >> 0,8°
      • 5. Mermi: 0,85° >> 0,75°
      • 10. Mermi: 0,75° >> 0,7°
    • Yatay (Sapma) Geri Tepme miktar ve yoğunluğu, ilk 8 mermiden sona azaltıldı.
  • Odin
    • Yatay (Sapma) Geri Tepme miktar ve yoğunluğu, ilk 8 mermiden sona azaltıldı.

Ajan Güncellemeleri

Sage

  • Yavaşlatma Küresi’nin süresi 9 saniyeden 7 saniyeye düşürüldü.
  • Yavaşlatma Küresi’nin yavaşlatma miktarı %65’ten %50’ye düşürüldü.
    • Sage’in fazla güçlü olduğunun hepimiz farkındayız. Düşmanı durdurma gücünü biraz kısarken onun VALORANT’taki bir numaralı oyalayıcı olma özelliğini de elinden almamaya çalıştık. Bu değişiklikler Yavaşlatma Küresi’nin genel etkisini (özellikle de art arda kullanıldığı zamanlarda) azaltmayı amaçlıyor.

Cypher

  • Siber Kafes artık içinden geçen düşmanları yavaşlatmıyor.
    • Cypher’ı hep düşmanları hakkında bilgi toplayan ve onları teker teker avlayan biri olarak hayal ettik, ancak kafesinin yavaşlatma etkisi sayesinde düşman takımın tamamını yavaşlatarak Sage’den rol çalar hale gelmişti. Onun bu kafesi kullanarak hâlâ etkili şekilde zaman kazanabileceğini düşünüyoruz; farklı olarak artık düşmanlar bu savunma hattını geçmek için daha fazla seçeneğe sahip olacak (özellikle de iyi koordine olurlarsa).
  • Gizli Kamera yok edildiğinde bekleme süresi 30 saniyeden >> 45 saniyeye çıktı.
    • Gizli Kamera tur başlarında düşman bölgesinde Sova’nın iğneleri gibi uçuyordu, çünkü onlardan birini rakibe kaptırmanın bedeli çok yüksek değildi. Bu değişikliğin oyuncuları ilk kameraları için daha güvenli yerler bulmaya çalışmaya iteceğini umuyoruz (lütfen kameralarınızı kutuların içine sokmayın).

Omen

  • Karanlık Örtü duman süresi 12 saniyeden >> 15 saniyeye çıktı.
  • Karanlık Örtü duman atış süresi hızlandı.
  • Karanlık Örtü bekleme süresi 30 saniyeden >> 35 saniyeye çıktı.
    • Özellikle üst seviye oyunlarda Brimstone’un kontrol uzmanı olarak baskın olduğunu gözlemledik ve aynı roldeki diğer arkadaşlarını biraz güçlendirerek onları da (kendilerine has oyun stillerini bozmadan) cazip seçenekler haline getirmeye çalıştık.

Viper

  • Yılan Isırığı’nın yarıçapı 350’den >> 450’ye çıktı.
    • Yılan Isırığı’nın yarıçapını, diğer alan etkisizleştirme yeteneklerine ayak uydurabilmesi için arttırıyoruz.

Brimstone/Phoenix/Viper

  • Yakıcı’dan, ateş toplarından ve yılan ısırıklarından hoplayarak kaçmayı bir alışkanlığa dönüştürmüş sevgili tavşan dostlarımızın farkındayız. Bu beceriyi tamamen yok saymak niyetinde değiliz ancak böylece komple yetenek setlerinden kaçılabilmesini de hafife almak istemiyoruz.
    • Tüm hasar veren alan etkisizleştirme yeteneklerinden kurtulmak için gereken zıplama yüksekliği 80’den >> 120’ye çıktı.
    • Yılan Isırığı, Ateş Topu ve Yakıcı’nın saniye başına hasar veriş hızı arttırıldı (toplam saniye başına hasar değişmedi).

Ajan yetenekleri kredi bedeli ayarlamaları

  • Bazı yeteneklerin kredi bedellerinin, o yeteneklerin karşılaşmada oluşturduğu etkiye denk olmadığını düşündük ve daha tutarlı olmaları için bazı ayarlamalar yaptık.
    • Sage’in Bariyer Küresi bedeli 300 krediden 400 krediye yükseltildi.
    • Raze’in Patlayıcı Çanta bedeli 100 krediden 200 krediye yükseltildi.
    • Phoenix’in Falso bedeli 100 krediden 200 krediye yükseltildi.
    • Brimstone’un Yakıcı bedeli 200 krediden 300 krediye yükseltildi.
    • Jett’in Hafifle bedeli 200 krediden 100 krediye düşürüldü.

Ajan Zırhları

  • Önceki turlardan aktarılan zırhlar artık yeni zırh satın alındığında yok olmayacak ve yeni satın aldığınız zırhları sattığınızda (sıfır zırha düşmek yerine) eski zırh durumunuza dönebileceksiniz.

Azami Kredi Miktarı

  • Toplam kredi sınırı 12.000’den 9000’e düşürüldü.
    • Bazı oyuncuların/takımların çok fazla kredi biriktirip ceplerinde tutarak fazla uzun süre zengin kalabildiğini gördük. Bu, rakip takımın iki yakasını bir araya getirebilmesini epey güçleştiriyordu.

KARAKTER GÜNCELLEMELERİ

  • Sova’nın Baykuş Dron’unun artık alttan gelen bir motor sesi var.
    • Baykuş Dron’un sesi, eski halinin takım arkadaşları ve düşmanlar için de tıpkı dışarıdan duyulduğunda olduğu gibi duyulma derecesini korurken, artık temasını daha doğru şekilde yansıtıyor.

HARİTA GÜNCELLEMELERİ

Split

Saldıran takımlar, harita boyunca alan kontrolü sağlayacak noktalar bulmakta güçlük çekiyordu. Saldıran tarafın A Ana, Orta Üst ve B Kule kısımlarında daha fazla fırsata sahip olabilmesi için birkaç değişikliğe gittik.

  • Bariyer noktaları (şu şeffaf mavi duvarlar) harita boyunca ayarlandı ve artık saldıran tarafa harita üzerinde kullanabilecekleri daha fazla fırsat sağlıyor.
    • B Orta’da yer alan savunucu bariyeri geriye çekildi. Havalandırmaya ve B Kule tarafındaki merdivenlerin baş kısmına yeni bariyerler eklendi.
    • Savunucu bariyeri A Rampalar tarafına çekildi.
    • Saldıran bariyeri A Ana tarafına doğru ileri yerleştirildi.
    • Saldıran bariyeri B Ana tarafına doğru çok az ileri yerleştirildi.
  • B Kule tarafında, Orta’dan gelip merdivenlere doğru ilerlenen sol iç duvara açı verildi.
    • Bu alana doğru ilerlerken yaşadığınız 50/50 köşe kontrol şansını ortadan kaldırarak oyuncuların B Kule bölgesinin kontrolünü daha rahat alabilmesini sağlayacak.
  • B’deki radyanit sandığı, Spike’ı yerleştirirken daha fazla korunak sağlaması için metal bir sandıkla değiştirildi.
  • Harita genelinde performansı arttırmak için görsel güncellemeler yapıldı.

Haven

  • Oyun alanının dışına çıkmaya çalışan herkes üstünde olumsuz etkiler yaratacak yeni bir harita istismar sistemini devreye soktuk.
  • Birden fazla zemin artık doğru materyal sesini çıkartacak şekilde güncellendi.

Split/Haven/Bind

  • Cypher‘ın üç haritada da açıklardan faydalanan Gizli Kamera hataları giderildi. Bu hataları tespit etmemizde (iki gün boyunca sinsice yayın takip ederek her bir kamera yerleşimini not ederek eşzamanlı şekilde düzeltmemizde) bize yardımcı olan herkese dev teşekkürler!
  • Çıkış bariyerlerinin arka tarafları artık bazı açıklardan faydalanılmasını engellemek adına artık mat.
  • Spike’a yüksek noktalardan kendiliğinden aşağı düşebilme yeteneği eklendi.
  • Sova’nın Keşif Oku’nun harita geometrisini delip geçebildiği birkaç nokta düzeltildi (bu konuda bize yardım edenlere de ayrıca teşekkür etmek isteriz!).

ARAYÜZ GÜNCELLEMELERİ

  • Silah arkadaşı zırhı artık skor tablosunda görüntüleniyor.
  • Spike yerleştirildiğinde arayüzde üst orta tarafta yer alan Spike simgesi bip sesleriyle birlikte yanıp sönüyor.
  • Okunaklılığı arttırmak adına sinyallere yeni görseller eklendi.
  • Portreler
    • Karakter portreleri tekrar oyuncunun mini harita simgesinde görünecek.
    • Portre ve simge boyutları birkaç piksel küçültüldü.
    • Oyuncunun kendi mini harita simgesine, kendisini daha rahat bulabilmesi için biraz daha kalın bir çerçeve ve renk eklendi (sadece mini haritada).
  • Telsiz menüsünü ya da çarkını kullanırken sohbet mesajlarına bazı düzenlemeler getirildi.
  • Kırık zırh metin boyutu, daha rahat anlaşılması için biraz arttırıldı.
  • Unvanlar açılır menüsünün konumu, daha mantıklı bir konumda açılabilmesi için değiştirildi.
  • Karşılaşmadan Ayrıl düğmesi, menüdeki diğer “Çıkış” düğmelerine daha yakın olacak şekilde taşındı.
  • Oturumu Kapat düğmesi, karşılaşmadan ayrıl düğmesiyle uyumlu olması için kırmızı yapıldı (çünkü ikisi de çıkmanızı sağlıyor).
  • MVP ekranındaki Geç düğmesinin yeri, oyuncuların ona abanayım derken yanlışlıkla tekrar oyna düğmesine basmaması için değiştirildi.
  • Telsiz çarkı, fare tekerleğini yukarı ve aşağı oynattığınızda her zaman diğer çarkları seçecek şekilde ayarlandı.
  • Yardım Lazım simgesi artık küçük bir böcek yerine bir bayrak.
  • Saldırı/savunma simgeleri artık yalnız gözlemciler için değil tüm oyuncular için oyun bilgisi arayüzünde üst orta tarafta mevcut.
  • Bir oyuncu ulti durumunu telsiz komutuyla bildiriyorsa ve ultisinin dolmasına 1 ulti puanı kaldıysa “Ultim Neredeyse Hazır” repliği otomatik olarak söylenecek.

YAŞAM KALİTESİ

  • Hilecilere bundan sonra “Hacker” denilmeyecek.
  • Küfür filtresi ayarı eklendi ve etkinken, sohbetteki küfürleri filtreleyecek.
  • Yürüme ve koşma arasında geçiş yapmaya yarayan bir ayar eklendi.
  • Viper‘ın Zehir Bulutu artık satın alma evresinde alındığında bekleme süresine girmiyor.
  • Sova‘nın Avcı’nın Hiddeti yeteneğine düşmanlar için renk eklendi.
  • Karakterler bedelsiz açıldığında ya da yeni kontrat seviyeleri satın alındığında görülecek kontrat seviye atlama animasyonu eklendi.
  • Yeni oyunculara ilk kontratlarını etkinleştirmek için yol gösteren ipuçları ve açıklamalar eklendi.
  • Satın alınmamış olan kaplama seviyeleri artık koleksiyon sekmesinde (Radyanit Puanı olarak) bireysel bedellerini ve açıklamalarını gösteriyor.
  • Siz ya da silah arkadaşlarınız ateş ederken yaşanabilen FPS düşüşlerini çözebilmek için bazı performans iyileştirmeleri yapıldı.
  • Sosyal panele, kullanımı ve mesajlaşmayı daha çok destekleyecek bazı iyileştirmeler yapıldı.
  • “Oyuncuyu Ortada Tut” mini harita ayarı artık varsayılan ayar.
  • “Birinci Şahıs Gelişmiş Görseller” görüntü ayarının adı “Bloom” olarak değiştirildi.
    • Reddit’te u/Far_OW’un keşfettiği üzere bu ayar yalnızca birinci şahıs görselliğini etkilemekle kalmıyor, görsel bir kamaşma ya da parlama etkisi yaratarak birincil olarak silahların işlenmesine etki ediyor.
  • “Gölgeler” görüntü ayarının ismi “Birinci Şahıs Gölgeler” olarak güncellendi.
    • Bu ayar yalnızca bir oyuncunun silahı, elleri ve kolları üzerine düşen gölgeleri etkiliyor.
  • Gözlemci Arayüzü
    • Ölen oyuncular artık arayüzde gizlenmek yerine gri olarak görüntülenecek.
    • Taraf değiştirilirken arayüzde takımların yer değiştirmesi yerine bundan sonra sadece takım renkleri yer değiştirecek.

GİDERİLEN HATALAR: OYUN İÇİ

  • Cypher ve Sova, Sage’in Bariyer Küresi duvarı üstünde dururlarken duvar yok edildiği sırada Gizli Kamera ya da Bariyer Küresi kullanılması durumunda havada asılı kalmayacaklar.
  • Cypher artık bir düşmanın tetiklediği bir tuzağı alamayacak.
  • Sova’nın Baykuş Dron’u, ilk iğne bir düşmana isabet ettiyse artık seri şekilde iğne fırlatmıyor.
  • Sova‘nın oklarının çarpışma alanı azaltıldı, böylece duvarların yakınında kullanıldıklarında köşelere takılıp kalmayacaklar.
  • Viper‘ın Zehir Perdesi atışındaki geçici ağ kaldırıldı.
  • Haritada sinyal çarkını kullanırken sağ tıklamak artık eylemi doğru şekilde iptal ediyor ve sinyal kullanılmıyor.
  • Spike arayüzünün bazen oyun içi arayüzle üst üste binmesine sebep olan hata giderildi.
  • Az mermi kalmışken bıçağa, sonra tekrar silaha geçtiğinizde silahın mermi sayısının arayüzde bazen ortadan kaybolmasına sebep olan bir hata giderildi.
  • Spike simgesi düşman oyuncuların mini harita simgelerinde görünmeyecek.
  • Spike artık harita geometrisinde kısmen yerleştirilemeyecek.
    • Bu, aynı zamanda Spike kamerasının bazen Spike’ın içinde görünmesine sebep olan hatayı da gideriyor.
  • Mini haritadaki bariyerler artık satın alma evresinde mega haritayı açtığınızda konumları hatalı şekilde ayarlamayacak.
  • Birden fazla oyuncunun aynı anda silah talep etmesi durumunda gerçekleşen birkaç hata giderildi.
  • Oyun içi seçenekler menüsü açıldığında oyunun aksamasına/takılmasına neden olan bir hata giderildi.
  • Oyun içi mağaza açıldığında oyunun aksamasına/takılmasına neden olan bir hata giderildi.
  • Dirilen oyuncular işaretlendiklerinde birinci şahıs bakış açısından hareketlerinde titremelere neden olan nadir bir hata giderildi.
  • Bazı silahların, iz ayarları devre dışı bırakıldığında birinci şahıs bakış açısından namlu patlamalarını kaybetmelerine neden olan bir hata giderildi.
  • Çömelen oyuncuların ayakta duruyormuş gibi görünmesine neden olan nadir bir hata giderildi.
  • Çatışma raporundaki yetenek ayrıntıları artık takımlar taraf değiştirdiklerinde, turun satın alma evresinde doğru şekilde görüntülenecek.
  • Çeşitli gözlemci modu arayüz sorunları giderildi.
  • Gözlemciler artık silah inceleme animasyonlarını görebilecek.
  • Kameranın karakter seçimi aşamasında geçersiz bir konumda çalışmasına neden olan bir hata giderildi.
  • Çatışma raporunun hâlâ hayatta olan bir oyuncunun 150 hasar aldığını göstermesi hatası giderildi (iyileştirme yapılmadığı durumlarda).
  • Bir silah arkadaşının ses etkinliğinin karakter üstü arayüz elementinde kendi simgesinden daha fazla parlamasına neden olan bir hata giderildi.
  • Sinyal çarkından bir sinyal seçmek, oyuncu bir sonraki sefer temel sinyallerden birini seçtiğinde artık yanlışlıkla iptal edilen sinyalin kullanılmasına neden olmuyor.

GİDERİLEN HATALAR: OYUN İSTEMCİSİ

  • Kontratlarda fare imleciyle ödüllerin üzerine gelindiğinde metinlerin yanlış yerde görünmesine neden olan hata giderildi.
  • Satın alım iadelerinin istemcide, istemci yeniden başlatılana dek görülememesine neden olan hata giderildi.
  • Oyuncu kartlarının cephanelik menü ekranında kesik şekilde görünmesine neden olan hata giderildi.
  • Bazı dillerde görev açıklamalarının ekrana sığmamasına neden olan hata giderildi.
  • Bozulma görüntü ayarının doğru şekilde devreye alınmamasına neden olan bir hata giderildi.
    • Bunu etkinleştirmek, bazı eski ekran kartlarında performans sorunlarına neden olabilir.

VALORANT Yama Notları: 0.49

VALORANT Kapalı Betası’nda üçüncü haftayı geride bıraktığımıza inanabiliyor musunuz? Dört hafta olsaydı ilk ayımız kutlu olsun derdik ama ilişkide aşırı duygusal davranıp sizi sıkan taraf olmak istemiyoruz. Bugün, yaşam kalitesi güncellemeleriyle dolu kabarık bir yama notuyla karşınızdayız.

Phoenix severler, giderilen iki Yakardöner hatasının ardından geleceğe umutla bakabiliyor, artık özel oyunlardan tek tıkla ayrılabiliyorsunuz, Spike’ın haritada takılı kaldığı ender durumlar tarihin tozlu sayfalarına karışıyor ve gözlemci modu birkaç iyileştirmeden faydalanıyor (daha fazlası da yolda!).

“Rekabet modu” adlı bir bölüm olduğunu göreceksiniz; ancak oyuna gelmesi için biraz daha beklemeniz gerek. Biz de heyecanlıyız ve sizi çok iyi anlıyoruz!

Hadi değişikliklere birlikte göz atalım.

Oynanış ve Denge

Omen

  • Omen artık alternatif gölge suretini geride bırakır bırakmaz savunmasız hale geliyor ve karanlık görünmüyor.
    • Düşman Omen’i ışınlanırken yakaladığınızda onu (geri döndürmeye kıyasla) öldürmek için tam olarak ne zaman ateş etmeniz gerektiğine karar vermek kafa karıştırıcıydı. Bu değişiklik, hasar görmezlikle ilgili bir hatayı giderirken anlaşılırlığı da epeyce arttırıyor.
  • Omen’in Gölgelerin İçinden yeteneğinin varış ses efektinin azalma mesafesi, 2250’ye düşürüldü.
    • Kısaca şu anlama geliyor: Artık Omen’ın nereye ışınlandığını sesle tespit etmek için ona daha yakın olmanız gerekiyor. Onu bulduğunuz zaman indireceğiniz aşikâr olduğundan, korkutucu tarafını biraz güçlendirmek istedik.

Sage

  • Bariyer Küresi zemin tarafından destekleniyorsa bariyerin yalnızca bir kısmını çıkartacak; yani bazen yalnızca iki parça bariyer çıkabilecek.
  • Bariyer Küresi artık “ufak” geometrik parçalar üzerine konulamayacak; yalnızca yere veya kutu üstlerine konulabilecek.
    • Oyunda birden fazla karakterin yeteneklerini birleştirerek birbirini desteklemesine bayılıyoruz (Jett ve Omen, olayı biliyorsunuz). Ancak mevcut yerleşim gerekliliklerine şöyle bir baktığımızda, karakterlerin aslında bunun için tasarlanmamış pek çok noktayı lehlerine kullandıklarını gördük. Bu değişiklikle oyuncular hâlâ beklenmedik konumlar alabilecek, ancak bu sefer 10 metre tepenizde veya bölgenin tam ortasında minik bir deliğin arkasında havada asılı şekilde durmayacaklar.

Karakter Güncellemeleri

  • [Omen] Omen’ın görselleri güncellendi
  • [Breach] Breach’in görselleri güncellendi.

Harita Güncellemeleri

  • Sage’in Bariyer Küresi’nin sağladığı güçlendirmeyle tepedeki ince bir boşluktan arka tarafın görülebilmesini engellemek için Haven’daki ikili kapıların tepesine perde ekledik.
  • Cypher’ın kamerasının Haven A, Ana taraftaki kutuların üstüne koyulmasına dair bir hata giderildi.
  • Açıkları kapatmak ve oynanışı iyileştirmek için Haven, Bind ve Split’te birden fazla geometri düzeltmesi yapıldı. Tüm bunları bulmamızı sağlayan herkese çok teşekkürler! Sizi dinliyoruz.
  • Bind ve Haven’da yüzeyleri daha tutarlı hale getirmek için materyal güncellemesi yapıldı.
  • Genel görsel bütünlük adına Radyanit sandıklarının rengi değiştirildi.

Rekabet Güncellemeleri

  • Rekabet modu ve dereceli eşleştirme, yakın gelecekte hayata geçirilmek üzere oyuna eklendi.

Gözlemci Modu

  • Hilelerin devrede olduğu özel oyunlara, haritada etrafa takılmadan uçabilmenizi sağlayacak “hayalet hilesi” özelliğini ekledik.
  • Dron kameraya gözlemci olarak geçildiğinde artık yetenek arayüzü gösterilmeyecek.
  • Dron kameradan çıkıldığında artık (eğer hâlâ geçerli bir hedefse) en son görüntülenen oyuncuya geçilecek.
  • Görüntülenecek oyuncular arasında geçiş yaparken artık bir sonraki takıma geçmeden önce tüm takım üyeleri tek tek gösterilecek.

ARAYÜZ GÜNCELLEMELERİ

  • Oyun İçi
    • Yeni yönelimli hasar belirteç görseli.
    • Yeni düşük can ve düşük mermi görselleri.
    • Karakter portreleri, oyuncu simgelerinin daha iyi ayırt edilebilmesi için harita simgelerinden çıkartıldı. Bu simgeler gelecekte ayrıca renk ve cila güncellemeleri alacak.
    • Konuşma etkinliği artık silah arkadaşlarının kafalarının tepesinde gösterilecek.
    • Silah arkadaşının kafasının üzerindeki Spike simgesi daha rahat görülebilmesi için renklendirildi.
    • Silah arkadaşlarının kafalarının üzerinde çıkan ulti simgesinin, ulti tamamen doluyken değil de 1 ulti puanı alındığında hazır görünmesine sebep olan bir hata düzeltildi.
    • Sinyal elementleri artık oyuncu nişan aldığında ortadan kayboluyor (eskiden yalnızca metinler kayboluyordu).
  • Oyun Dışı
    • Karşılaşma Bul butonu sosyal panelden Oyna ekranına taşındı; ismi Başla olarak güncellendi.
    • Alıştırma butonu sosyal panelden Oyna ekranına taşındı.
    • Oyun sonu ekranına Tekrar Oyna düğmesi eklendi.
    • Gezinme çubuğundaki açılır ilerleyiş göstergesi artık tıklanabilir.
    • Ana gezinme tuşu tıklama hedefleri, artık daha kolay tıklanabilir.
    • Oyuncunun başladığı noktanın hep aşağıda kalabilmesi için sabit mini haritayı yöneltme seçeneği eklendi.
    • Tüm harita içerikleri, sabit yönelimin saldıranları devamlı aşağıda, savunucularıysa yukarıda göstereceği şekilde ayarlandı.
    • Koleksiyonlar’da eşya ismini göstermek için küçük resimlere imleci getirince görünen açıklamalar eklendi.
    • Kaydırma hızı, sosyal paneli daha akıcı hale getirmek için güncellendi.
    • Ayarlar’daki nişangâh önizlemesi, kontrollere alan açabilmek adına küçültüldü.

Yaşam Kalitesi

  • Çok oyunculu bir özel oyunu terk etme seçeneği eklendi. ESC tuşuna basarak ulaştığınız menüden “Karşılaşmadan Ayrıl” seçeneğini kullanarak karşılaşmadan ceza almadan, kalıcı olarak ayrılabilirsiniz. Özel bir karşılaşmadan (istemciden çıkmak, alt+f4 vb.) başka bir şekilde ayrılmaksa karşılaşmaya geri dönmenizi sağlar.
  • Oyuncuların ses mesafe bilgisini doğru şekilde ayırt edebilmeleri için ses perdeleme sistemini güncelledik. Örneğin, Haven’da B’den A Kısa’ya giderken sesleri sanki hemen yanı başınızdaymış gibi değil de mesafelerine göre doğru şekilde duymalısınız.
  • Eşleştirmeli oyunları terk eden ya da ajan seçim ekranında çıkan oyuncular artık bir süre sıraya girmelerini engelleyecek cezalar alacak. Bu davranışları devamlı hale getirenler, daha uzun süre sıraya giremeyecek. Terk etmek, karşılaşmaları herkese zehir eden bir durum ve ancak çok zor durumda kalındığında yapılmalı.
  • VALORANT oyuncularını Riot İstemcisi’nde çevrimiçi görme seçeneği eklendi.
  • Oyun akışı kullanıcı deneyimi tasarımı elden geçirildi, sıra düğmeleri lobi ekranlarına kaydırıldı.
  • Sosyal panel kullanıcı deneyimi tasarımı, yer açmak için elden geçirildi.
  • Oyun Sonu kullanıcı deneyimi kapsamında, çeşitli kısımların tasarımı temizlenerek elden geçirildi.
  • Sohbet bağlantısından kopulduğunda karşınıza çıkan hata artık daha… sakin.
  • Poligon’daki alıştırma botu çıkarma özelliği F3 menüsünden, dünya içi ateş edilebilir bir anahtara çevrildi.
  • Pompalı tüfeklerin nişangâh merkez noktası, ekranı ortalaması için 1 piksel kaydırıldı. Geliştiriciler bunun sonucunda silahların %4.000 daha ölümcül olacağını öngörüyor (şaka ha).

Giderilen Hatalar: Oyun İçi

  • [Phoenix] Pheonix, Yakardöner etkinken ve bir ipe tutunurken öldüğünde, bazen yeniden doğduktan sonra tekrar ipe ışınlanmasına neden olan bir hata giderildi.
  • [Phoenix] Yakardöner bittikten kısa bir süre sonra Phoenix’in, öldüğü noktada hasar almasına neden olan bir hata giderildi.
  • [Viper] Viper’ın Zehir Perdesi’nin mini haritadaki görünümü, duvarlardaki boşlukları gösterecek şekilde güncellendi.
  • [Viper] Viper’ın, Viper’ın İni animasyonunu iptal edebilmesi hatası düzeltildi.
  • “Spike Yerleştirildi” anonsunun tur bittikten sonra duyularak (süre dolduktan sonra yerleştirme yapılan turlarda asıl duyulması gereken şey olan) tur bitiş anonsunu gizlemesi engellendi.
  • [Cypher] Cypher’ın Siber Kafes’inin gereğinden geniş bir menzilde seçilebilmesine ve üst üste binen etkileşim sorunlarına neden olan bir hata giderildi.
  • Spike Taşıyıcı Öldürüldü anonsunun “Silah Arkadaşın Spike’ı İmha Ediyor” yazısını göstermesine neden olan bir hata giderildi.
  • Oyuncu silahlarının önlerinde havada uçmasına sebep olan bir hata, fazla ürkütücü olduğu için giderildi.
  • Bir imha iki kez yapılmaya çalışıldığında üçüncü şahıs oyuncu modellerinin sunucuyla olan senkronizasyonunun bozulmasına ve bazı atışların kaçırılmasına neden olan nadir bir hata giderildi.
  • Düşük hassasiyetle oynayan bazı oyuncuların yaptığı hafif fare hareketlerinin doğru çalışmamasına neden olan nişan alma hatası giderildi.
  • Bir yerleştirmeyi ya da küre alımını iptal etmenin bazen yanlış (daha yavaş) yeniden kuşanma animasyonunu devreye sokmasına ve oyuncunun iptalin ardından (zamanlama değil, animasyon olarak) fazla hızlı ateş edebiliyormuş gibi görünmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Mini haritanın alt kısmında görünen ve doğru şekilde yerelleştirilmemiş olan harita isimleri güncellendi.
  • Oyuncu çarpışma anlarındaki hareketler daha akıcı olmaları için güncellendi.
  • Oyundaki eşya arayüzü açma işleminin oyun dünyasında mermileri engellemesine sebep olan bir hata giderildi.
  • Z sinyal çarkının, harita sinyal çarkıyla birlikte açılarak birden fazla sinyal çarkının aynı anda açık kalmasına neden olan bir hata giderildi.
  • Sinyal çarkının, doğrudan atanmış sinyallerin kullanımında üst sınıra ulaşıldığında devre dışı kaldıklarını göstermesine engel olan hata giderildi.
  • Nadiren gerçekleşen ve Spike’ın imha edildiği karede takımlardan birinin ayrıca kıyımla zafer alarak o turda iki puan birden kazanmasına neden olan bir hata giderildi.
  • Silah arkadaşı Spike yerleştirme duyurusundaki üst üste binme düzeltildi.
  • İletişim çarkının, seslendirme seçeneği seçmeden açılıp kapatılması halinde yenileme oranı limitine ulaşmasına neden olan bir sorun giderildi.
  • Mini harita artık rasgele şekilde tüm oyuncuları bir anda saklamayacak.
  • Bucky’nin alternatif atışı artık yapılır yapılmaz, anında hasar veriyor.
    • Alternatif atışın önceki hali, düşmanları kullanıcı öldürüldükten kısa bir süre sonra öldürebiliyordu. Bu mantıkla çalışan başka bir silah olmadığı için onu da anında vuruş yapacak şekilde güncelledik.

Giderilen Hatalar: Oyun İstemcisi

VALORANT Kapalı Betası’nda üçüncü haftayı geride bıraktığımıza inanabiliyor musunuz? Dört hafta olsaydı ilk ayımız kutlu olsun derdik ama ilişkide aşırı duygusal davranıp sizi sıkan taraf olmak istemiyoruz. Bugün, yaşam kalitesi güncellemeleriyle dolu kabarık bir yama notuyla karşınızdayız.

Phoenix severler, giderilen iki Yakardöner hatasının ardından geleceğe umutla bakabiliyor, artık özel oyunlardan tek tıkla ayrılabiliyorsunuz, Spike’ın haritada takılı kaldığı ender durumlar tarihin tozlu sayfalarına karışıyor ve gözlemci modu birkaç iyileştirmeden faydalanıyor (daha fazlası da yolda!).

“Rekabet modu” adlı bir bölüm olduğunu göreceksiniz; ancak oyuna gelmesi için biraz daha beklemeniz gerek. Biz de heyecanlıyız ve sizi çok iyi anlıyoruz!

Hadi değişikliklere birlikte göz atalım.

Oynanış ve Denge

Omen

  • Omen artık alternatif gölge suretini geride bırakır bırakmaz savunmasız hale geliyor ve karanlık görünmüyor.
    • Düşman Omen’i ışınlanırken yakaladığınızda onu (geri döndürmeye kıyasla) öldürmek için tam olarak ne zaman ateş etmeniz gerektiğine karar vermek kafa karıştırıcıydı. Bu değişiklik, hasar görmezlikle ilgili bir hatayı giderirken anlaşılırlığı da epeyce arttırıyor.
  • Omen’in Gölgelerin İçinden yeteneğinin varış ses efektinin azalma mesafesi, 2250’ye düşürüldü.
    • Kısaca şu anlama geliyor: Artık Omen’ın nereye ışınlandığını sesle tespit etmek için ona daha yakın olmanız gerekiyor. Onu bulduğunuz zaman indireceğiniz aşikâr olduğundan, korkutucu tarafını biraz güçlendirmek istedik.

Sage

  • Bariyer Küresi zemin tarafından destekleniyorsa bariyerin yalnızca bir kısmını çıkartacak; yani bazen yalnızca iki parça bariyer çıkabilecek.
  • Bariyer Küresi artık “ufak” geometrik parçalar üzerine konulamayacak; yalnızca yere veya kutu üstlerine konulabilecek.
    • Oyunda birden fazla karakterin yeteneklerini birleştirerek birbirini desteklemesine bayılıyoruz (Jett ve Omen, olayı biliyorsunuz). Ancak mevcut yerleşim gerekliliklerine şöyle bir baktığımızda, karakterlerin aslında bunun için tasarlanmamış pek çok noktayı lehlerine kullandıklarını gördük. Bu değişiklikle oyuncular hâlâ beklenmedik konumlar alabilecek, ancak bu sefer 10 metre tepenizde veya bölgenin tam ortasında minik bir deliğin arkasında havada asılı şekilde durmayacaklar.

Karakter Güncellemeleri

  • [Omen] Omen’ın görselleri güncellendi
  • [Breach] Breach’in görselleri güncellendi.

Harita Güncellemeleri

  • Sage’in Bariyer Küresi’nin sağladığı güçlendirmeyle tepedeki ince bir boşluktan arka tarafın görülebilmesini engellemek için Haven’daki ikili kapıların tepesine perde ekledik.
  • Cypher’ın kamerasının Haven A, Ana taraftaki kutuların üstüne koyulmasına dair bir hata giderildi.
  • Açıkları kapatmak ve oynanışı iyileştirmek için Haven, Bind ve Split’te birden fazla geometri düzeltmesi yapıldı. Tüm bunları bulmamızı sağlayan herkese çok teşekkürler! Sizi dinliyoruz.
  • Bind ve Haven’da yüzeyleri daha tutarlı hale getirmek için materyal güncellemesi yapıldı.
  • Genel görsel bütünlük adına Radyanit sandıklarının rengi değiştirildi.

Rekabet Güncellemeleri

  • Rekabet modu ve dereceli eşleştirme, yakın gelecekte hayata geçirilmek üzere oyuna eklendi.

Gözlemci Modu

  • Hilelerin devrede olduğu özel oyunlara, haritada etrafa takılmadan uçabilmenizi sağlayacak “hayalet hilesi” özelliğini ekledik.
  • Dron kameraya gözlemci olarak geçildiğinde artık yetenek arayüzü gösterilmeyecek.
  • Dron kameradan çıkıldığında artık (eğer hâlâ geçerli bir hedefse) en son görüntülenen oyuncuya geçilecek.
  • Görüntülenecek oyuncular arasında geçiş yaparken artık bir sonraki takıma geçmeden önce tüm takım üyeleri tek tek gösterilecek.

ARAYÜZ GÜNCELLEMELERİ

  • Oyun İçi
    • Yeni yönelimli hasar belirteç görseli.
    • Yeni düşük can ve düşük mermi görselleri.
    • Karakter portreleri, oyuncu simgelerinin daha iyi ayırt edilebilmesi için harita simgelerinden çıkartıldı. Bu simgeler gelecekte ayrıca renk ve cila güncellemeleri alacak.
    • Konuşma etkinliği artık silah arkadaşlarının kafalarının tepesinde gösterilecek.
    • Silah arkadaşının kafasının üzerindeki Spike simgesi daha rahat görülebilmesi için renklendirildi.
    • Silah arkadaşlarının kafalarının üzerinde çıkan ulti simgesinin, ulti tamamen doluyken değil de 1 ulti puanı alındığında hazır görünmesine sebep olan bir hata düzeltildi.
    • Sinyal elementleri artık oyuncu nişan aldığında ortadan kayboluyor (eskiden yalnızca metinler kayboluyordu).
  • Oyun Dışı
    • Karşılaşma Bul butonu sosyal panelden Oyna ekranına taşındı; ismi Başla olarak güncellendi.
    • Alıştırma butonu sosyal panelden Oyna ekranına taşındı.
    • Oyun sonu ekranına Tekrar Oyna düğmesi eklendi.
    • Gezinme çubuğundaki açılır ilerleyiş göstergesi artık tıklanabilir.
    • Ana gezinme tuşu tıklama hedefleri, artık daha kolay tıklanabilir.
    • Oyuncunun başladığı noktanın hep aşağıda kalabilmesi için sabit mini haritayı yöneltme seçeneği eklendi.
    • Tüm harita içerikleri, sabit yönelimin saldıranları devamlı aşağıda, savunucularıysa yukarıda göstereceği şekilde ayarlandı.
    • Koleksiyonlar’da eşya ismini göstermek için küçük resimlere imleci getirince görünen açıklamalar eklendi.
    • Kaydırma hızı, sosyal paneli daha akıcı hale getirmek için güncellendi.
    • Ayarlar’daki nişangâh önizlemesi, kontrollere alan açabilmek adına küçültüldü.

Yaşam Kalitesi

  • Çok oyunculu bir özel oyunu terk etme seçeneği eklendi. ESC tuşuna basarak ulaştığınız menüden “Karşılaşmadan Ayrıl” seçeneğini kullanarak karşılaşmadan ceza almadan, kalıcı olarak ayrılabilirsiniz. Özel bir karşılaşmadan (istemciden çıkmak, alt+f4 vb.) başka bir şekilde ayrılmaksa karşılaşmaya geri dönmenizi sağlar.
  • Oyuncuların ses mesafe bilgisini doğru şekilde ayırt edebilmeleri için ses perdeleme sistemini güncelledik. Örneğin, Haven’da B’den A Kısa’ya giderken sesleri sanki hemen yanı başınızdaymış gibi değil de mesafelerine göre doğru şekilde duymalısınız.
  • Eşleştirmeli oyunları terk eden ya da ajan seçim ekranında çıkan oyuncular artık bir süre sıraya girmelerini engelleyecek cezalar alacak. Bu davranışları devamlı hale getirenler, daha uzun süre sıraya giremeyecek. Terk etmek, karşılaşmaları herkese zehir eden bir durum ve ancak çok zor durumda kalındığında yapılmalı.
  • VALORANT oyuncularını Riot İstemcisi’nde çevrimiçi görme seçeneği eklendi.
  • Oyun akışı kullanıcı deneyimi tasarımı elden geçirildi, sıra düğmeleri lobi ekranlarına kaydırıldı.
  • Sosyal panel kullanıcı deneyimi tasarımı, yer açmak için elden geçirildi.
  • Oyun Sonu kullanıcı deneyimi kapsamında, çeşitli kısımların tasarımı temizlenerek elden geçirildi.
  • Sohbet bağlantısından kopulduğunda karşınıza çıkan hata artık daha… sakin.
  • Poligon’daki alıştırma botu çıkarma özelliği F3 menüsünden, dünya içi ateş edilebilir bir anahtara çevrildi.
  • Pompalı tüfeklerin nişangâh merkez noktası, ekranı ortalaması için 1 piksel kaydırıldı. Geliştiriciler bunun sonucunda silahların %4.000 daha ölümcül olacağını öngörüyor (şaka ha).

Giderilen Hatalar: Oyun İçi

  • [Phoenix] Pheonix, Yakardöner etkinken ve bir ipe tutunurken öldüğünde, bazen yeniden doğduktan sonra tekrar ipe ışınlanmasına neden olan bir hata giderildi.
  • [Phoenix] Yakardöner bittikten kısa bir süre sonra Phoenix’in, öldüğü noktada hasar almasına neden olan bir hata giderildi.
  • [Viper] Viper’ın Zehir Perdesi’nin mini haritadaki görünümü, duvarlardaki boşlukları gösterecek şekilde güncellendi.
  • [Viper] Viper’ın, Viper’ın İni animasyonunu iptal edebilmesi hatası düzeltildi.
  • “Spike Yerleştirildi” anonsunun tur bittikten sonra duyularak (süre dolduktan sonra yerleştirme yapılan turlarda asıl duyulması gereken şey olan) tur bitiş anonsunu gizlemesi engellendi.
  • [Cypher] Cypher’ın Siber Kafes’inin gereğinden geniş bir menzilde seçilebilmesine ve üst üste binen etkileşim sorunlarına neden olan bir hata giderildi.
  • Spike Taşıyıcı Öldürüldü anonsunun “Silah Arkadaşın Spike’ı İmha Ediyor” yazısını göstermesine neden olan bir hata giderildi.
  • Oyuncu silahlarının önlerinde havada uçmasına sebep olan bir hata, fazla ürkütücü olduğu için giderildi.
  • Bir imha iki kez yapılmaya çalışıldığında üçüncü şahıs oyuncu modellerinin sunucuyla olan senkronizasyonunun bozulmasına ve bazı atışların kaçırılmasına neden olan nadir bir hata giderildi.
  • Düşük hassasiyetle oynayan bazı oyuncuların yaptığı hafif fare hareketlerinin doğru çalışmamasına neden olan nişan alma hatası giderildi.
  • Bir yerleştirmeyi ya da küre alımını iptal etmenin bazen yanlış (daha yavaş) yeniden kuşanma animasyonunu devreye sokmasına ve oyuncunun iptalin ardından (zamanlama değil, animasyon olarak) fazla hızlı ateş edebiliyormuş gibi görünmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Mini haritanın alt kısmında görünen ve doğru şekilde yerelleştirilmemiş olan harita isimleri güncellendi.
  • Oyuncu çarpışma anlarındaki hareketler daha akıcı olmaları için güncellendi.
  • Oyundaki eşya arayüzü açma işleminin oyun dünyasında mermileri engellemesine sebep olan bir hata giderildi.
  • Z sinyal çarkının, harita sinyal çarkıyla birlikte açılarak birden fazla sinyal çarkının aynı anda açık kalmasına neden olan bir hata giderildi.
  • Sinyal çarkının, doğrudan atanmış sinyallerin kullanımında üst sınıra ulaşıldığında devre dışı kaldıklarını göstermesine engel olan hata giderildi.
  • Nadiren gerçekleşen ve Spike’ın imha edildiği karede takımlardan birinin ayrıca kıyımla zafer alarak o turda iki puan birden kazanmasına neden olan bir hata giderildi.
  • Silah arkadaşı Spike yerleştirme duyurusundaki üst üste binme düzeltildi.
  • İletişim çarkının, seslendirme seçeneği seçmeden açılıp kapatılması halinde yenileme oranı limitine ulaşmasına neden olan bir sorun giderildi.
  • Mini harita artık rasgele şekilde tüm oyuncuları bir anda saklamayacak.
  • Bucky’nin alternatif atışı artık yapılır yapılmaz, anında hasar veriyor.
    • Alternatif atışın önceki hali, düşmanları kullanıcı öldürüldükten kısa bir süre sonra öldürebiliyordu. Bu mantıkla çalışan başka bir silah olmadığı için onu da anında vuruş yapacak şekilde güncelledik.

Giderilen Hatalar: Oyun İstemcisi

  • Oyuncuların, kendi mağazalarında mevcut olmayan ürünleri alabilmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Oyuncuların sahip olmadıkları içerikleri kuşanabilmesine neden olan bir hata giderildi.
  • Görüntü ayarlarının oyunlara katılma ya da oyundan ayrılma sonrasında yeniden uygulandığı ve pencerelerin hareket etmesine ya da nadir durumlarda görüntü modunun değişmesine sebep olan bir hata giderildi.
  • Ayar devre dışıyken ağ kararlılığı göstergesinin görünmesine neden olan hata giderildi.
  • Artık bir oyuncu önüne geçtiğinde Spike’ı almak için görüş hattında olması gerekmiyor.
  • Spike’ın bazen alınamamasına neden olan bir hata giderildi.
  • Bazı oyuncu raporlarının gönderilememesine sebep olan bir hata giderildi.
  • Sesli sohbetteki çeşitli bağlantı hataları giderildi.
  • Yazılı sohbetteki çeşitli bağlantı hataları giderildi.
  • Oyuncu durumunun sosyal panelde hatalı şekilde görünmesine neden olan çeşitli hatalar giderildi.
  • Bazı oyuncuların bir oyun daha oynamadan önce tekrar sıraya girebilmek için çıkıp yeniden oturum açmasını gerektiren hata giderildi.
  • Grup davetleri almakla ilgili hatalar giderildi.
  • Özel Oyun lobilerindeki şeffaf oyuncu kartı simgeleri düzeltildi.
  • Ayarlarda Sesli Sohbet kontrollerinin sıfırlanması durumu düzeltildi.
  • Özel Oyunlarda sesin varsayılan olarak otomatik aktarılması düzeltildi.
  • Özel Oyun seçeneklerinde dolaşırken yaşanan ses kesintileri düzeltildi.
  • Menü ekranlarında çeşitli yerelleştirme hataları düzeltildi.

VALORANT Yama Notları: 0.47+

Vay be. Kapalı Beta’da yama notları, öyle mi? Kim tahmin edebilirdi ki… Ağızlara bir parmak bal çalacak bu yama notlarında herkesin ilk aklına gelen konu olan Raze’den, bir şekilde ateş etmeyi öğrenmiş kameralardan ve bazı harita güncellemelerinden bahsedeceğiz.

Raze tereddüte yer bırakmayacak şekilde ölümcül bir arkadaş ama öngörülü oyuncuların ona karşı zaman içinde daha iyi performans göstereceğine eminiz. Yine de Raze’in saldırı sırasında kurduğu baskıyı diğer ajanların seviyesine yaklaştırmak için bazı ufak dokunuşlar yaptık. Buna ek olarak, erken turlarda oyuncuların Sage’in Bariyer Küresi ile (risk alarak da olsa) daha iyi başa çıkabilmeleri için yakın dövüşü güçlendiriyoruz. Sage severlere bir de iyi haber: Yavaş Küre artık etrafta tavşan misali zıplayanlara da gününü gösterecek.

Bunlara ek olarak “kamera silahı” denen şey mümkünse İngiliz özel ajan filmlerinde kalsın istedik.

Artık VALORANT geliştiricilerinin 0.47+ Yama Notları’nda (sayı alfadan dolayı böyle) sizin için hazırladıklarına bir göz atma vakti.


Oynanış ve Denge

Yakın Dövüş

  • Yakın dövüş saldırıları artık parçalanabilir yapılara vuruş başına iki kat hasar veriyor. Dahil olanlar:
    • Sage’in Bariyeri
    • Haven’daki çifte metal kapılar
  • Neden mi?
    • Paranın az olduğu turlarda (mesela taraf değiştirdikten sonraki ilk tur) Bariyer Küresi’yle başa çıkmanın pek fazla yolu olmadığını fark ettik. Amacımız, oyuncuların duvarla etkileşime girerken riski bol ama getirisi yüksek bir yönteme kavuşması ve cephaneliklerinden bağımsız olarak onu indirebilme şansına sahip olmaları.

Raze

  • Renk Tesirli Bomba sayısı 2’den 1’e indi
  • Renk Tesirli Bomba artık öldürmeye bağlı olarak sıfırlanacak, yani oyuncuların bekleme süresini sıfırlamak için 2 skor alması gerekecek.
  • Renk Tesirli Bomba, Patlayıcı Çanta ve Nefes Kesen’in sesleri, kaotik anlarda daha iyi duyulabilmeleri için ayarlandı.
  • Renk Tesirli Bomba’nın ikinci patlayışının beklenenden daha erken gerçekleşmesine sebep olan istisnai bir durum giderildi. Parçalar artık patlamadan önce beklemeleri gereken asgari bir süreye sahip.
  • Neden mi?
    • Raze’in olayı, tahmin edilebilir pozisyonlarda konumlanan düşmanlarını cezalandıran, tehdit oranı yüksek bir düellocu olması; ancak parça tesirli el bombalarının ve sayılarının düşmanı fazla baskılayan bir noktaya ulaştığını hissettik. Buna ek olarak oyuncuların oyun bilgisini doğru şekilde edinebilmesi gerek ve Raze’in yetenek ses efektleri, ortadaki tehdidi yansıtacak seviyede değildi, biz de onları elden geçirdik. Bir örnekle pekiştirecek olursak… Nefes Kesen uzak bir noktada kuşanıldığında ya da ateşlendiğinde oyuncuların bu tehdidi tanımlayıp yorumlayabilmek için onu net şekilde duymaları gerekiyordu.

Sage

  • Yavaş Küre artık o alana giren oyuncuların havadaki hızını da kesiyor.
  • Oyuncular artık Yavaş Küre’nin oluşturduğu alan üzerinde ses çıkarmadan yürüyebilir.
  • Sebep?
    • Oyuncular etrafta zıplayarak Sage’in Yavaş Küre’sinin alan etkisinden çok kolay kurtuluyordu. Alandaki hareketliliği hesaba katınca, asgari yavaşlatma miktarının daha istikrarlı olması gerektiğine karar verdik; tavşan gibi zıplamak ve yürümek yine de alana yakalananlar için çok az da olsa avantajlı kalmaya devam edecek. Bir diğer sebepse alanda gizli, ancak yavaş şekilde yürüyebilmenin, ona yakalanan oyunculara daha ince bir oyun yapma şansı tanıyacağını ve bu hareketleri duyamayacak olan Sage oyuncuları için de bilinmezlik katacağını düşünmemiz.

Harita Güncelemeleri

  • Bind, Haven ve Split’te suiistimale yol açan birkaç hata giderildi.
  • Split: Küre B Orta’dan B Ana’ya taşındı.
    • Bunun amacı ortadaki baskının bir kısmını azaltmak be oyunculara B Ana alanını kontrol altında tutmak için daha fazla sebep sunmak.

Yaşam Kalitesi

  • Yüksek kare sayısında oynayan oyuncular için istemciden dışarı giden ağ trafiği azaltıldı.
    • Bazı İSS’ler ve ağ kurulumları oyun trafiğini boğuyor ve FPS yükseldikçe ağ gecikmesinde ciddi artışlara sebep olarak oynanışı etkiliyordu.
    • Oynanışa/tepki durumuna etkisi yok.

Giderilen Hatalar

  • Bazı oyuncuların ağları tarafından paketlerin zaman zaman bozulmasından kaynaklanan bir sunucu çökme hatası giderildi.
  • Cypher’ın Gizli Kamera’sı artık silah kullanamıyor.
  • Ayak sesi duyulma menzilinin bazen mini haritada görünmemesine neden olan bir hata giderildi.

Valorant Yama Notları güncel olarak paylaşılmaya devam edecek.


Yapılan Yorumlar
Bir Yorum Yapın

Bilgiler
309 okunma
okunma1165
0 yorum